FRAKTBETINGELSER OG REFUSJON

FRAKTBETINGELSER 
Hvor sender vi?
Beautyandsoul.no leverer til hele Norge utenom av Svalbard og Jan Mayen, men vi håper vi kan tilby frakt til disse områdene i fremtiden.

Hva koster det?
Hos Beautyandsoul.no er det gratis frakt når du handler for over 600 NOK, mens under denne summen belaster vi en fast fraktpris på 45 kr.


Fraktmåter og leveringstid

Beautyandsoul.no samarbeider med Posten som distributør og leverer iht Postens åpningstider. Din bestilling pakkes normalt innen 24 timer, men bestillinger som blir lagt inn på lørdag, søndag eller en hellig dag, vil bli sendt første virkedag.

Posten bruker 2–5 dager* på leveringer, men leverer ikke pakker på lørdager. Dvs at hvis du bestiller en fredag, blir ikke pakken sendt før mandag, og leveringstiden gjelder da fra den dagen. Pakkene sendes med sporing som du vil motta på en egen e-post etter at pakkene er sendt.

Får sendingene plass i mottakers postkasse legges sendingen der. Mottaker får varsel om at sendingen er på vei, når den er lagt i postkassen eller hvor mottaker kan hente sendingen om den ikke får plass.

Bærekraft er alltid viktig for oss. Pakken leveres med elbil, naturligvis!

Du vil få en bekreftelsesmail fra oss når vi har behandlet bestillingen din. Deretter vil du få en mail som bekrefter at varen er sendt med sitt sporingsnummer.

*Merk at ved store kampanjer og høytider kan leveringstiden bli noe lenger, og vi takker deg for tålmodigheten!

Henting på postkontor/Post i Butikk

Hvis mottakerens postkasse er låst, hvis pakken ikke får plass, eller det av andre årsaker ikke er mulig å levere pakken i postkassen, og mottaker ikke har avtale om Fast leveringssted, leveres pakken til mottakers Post i Butikk/postkontor. Mottaker får varsel på SMS/e-post/hentemelding om at pakken kan hentes på Posten.

Hentefristen er 2 uker etter at sendingen har ankommet mottakers hentested. Hvis pakken ikke blir hentet av mottaker innen fristen blir sendingen sendt i retur til avsender.  

Kundens ansvar om riktig adresse

Det er kundens eget ansvar å skrive rett adresse, telefonnummer og epostadresse. Kunden må sjekke om all kontaktinformasjon stemmer ved utsjekk og betaling. Hvis du har lagt inn feil kontaktinformasjon, ta kontakt med kundeservice så fort som mulig, så skal vi gjøre alt som er mulig for å korrigere dette.

Vi fraskriver oss ansvaret om kunden ikke har oppgitt korrekt adresse, og må vi sende ut varer på nytt til deg på grunn av feil i adresse, påløper et ekstra fraktgebyr på kr. 45,-
REFUSJON

Vi pakker med omhu våre produkter og undersøker hver eneste utsendelse før den sendes ut til kunden. Skulle det til tross for dette forekomme en mangel ved varen, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget den gi Beautyandsoul.no skriftlig melding (e-post eller brev) om at du vil påberope deg reklamasjon. Reglene om reklamasjon finnes i forbrukerloven:

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34?q=forbrukerkj%C3%B8p 

Ved reklamasjon, feil og mangler får du dekket eventuelle fraktkostnader.

Kontakt Kundeservice hvis du vil ha en reklamasjon.